20 Mart 2014 Perşembe

ilk baharın ilk günü yani İlkbahar Ekinoksu 21 Mart

İlkbahar ekinoksu yılda iki kez yaşanan gece-gündüz eşitliğinden biri olarak bize baharın gelişini ve kışın bitişini hatırlatır, yaz mevsiminin de ön habercisidir. Çoğu mevsimsel veya astrolojik döngüde olduğu gibi, ekinoks zamanları da çeşitli toplumlarca tarih boyunca kutlanmış ve bu günler özel kabul edilmiştir. Ama benim bahsetmek istediğim 21 Mart yani ilk baharın ilk günü Türk Toplumunda Nevruz olarakta bilinir. Bahara olan sevgim Sıcakların gelmesinin habercisinden öte yeşillerin yeniden dunyaya merahaba demesi maalesef istanbulda çok az sayıda kalan bahçelerde çiçeklerin açması
özellikle gül olan bahçelere bayılıyorum  mazen masaj yaptıracağım zaman bile aroma terapik Masaj yağını özellikle Gül esansılı seçiyorum  ve papatyalar onaların özgürlüğüne orda burda açmasına bayılıyorum üzerinde bir uğur bözeği gördüğümde çocuklaşıyorum şimdi maalesef çiçekleri ancak bir çiçekciden sipariş verek masamızda görebiliyoruz en çok. Doğaya biraz daha saygılı olmamız gerekmezmi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder